مدیرعامل شرکت آذرنوش شکوفه در خصوص حمایت از تولید داخل گفت :
“باید به شعار سال 1401 « سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» جامه عمل پوشاند”.
21/03/1401 – سالهاست که شرکتهای تولیدی در حوزه تولید امولسیفایرها به فرم هیدراته، درگیر چالش واردات بی رویه این محصول بجای امولسیفایرها هستند.
انواع امولسیفایرهای هیدراته تحت عنوان ژل کیک، نقش بهبوددهنده در فرمولاسیون تولید انواع محصولات صنعت پخت نظیر کیک، کلوچه و شیرینی جات را دارند. این محصول تا قبل از سال 1388، به دلیل کاربرد امولسیفایرها در فرآیند تولید آن، ردیف تعرفه و حقوق گمرکی خاصی نداشت و با همان تعرفه و حقوق ورودی امولسیفایرها به کشور وارد می شد. در همان سال، کمیسیون تعیین تعرفه، بصورت مجزا ردیف تعرفه و حقوق ورودی مخصوص برای کالای ژل کیک تعیین نمود. لازم به ذکر است که تولیدات داخلی این محصول پاسخگوی نیاز تولیدکنندگان فرآورده های پخت بوده و امکان صادرات این محصول نیز وجود داشته است.
متأسفانه با توجه به تعرفه تعیین شده برای امولسیفایرها، بسیاری از شرکتها اقدام به واردات ژل کیک از کشورهای مختلف نمودند که با توجه به تفاوت چشمگیر در حقوق ورودی دو کالای مذکور، آن هم در شرایط تحریم های فعلی نه تنها موجبات سوء استفاده از ذخایر ارزی را فراهم نموده بلکه هزینه کرد از این ذخایر، جهت واردات کالایی که با کیفیت مطلوب در داخل کشور تولید میگردد، سبب تضعیف تولید و اشتغال داخلی نیز شده است. در راستای حل این مشکل شرکت آذرنوش شکوفه با همکاری انجمن های مختلف نظیر انجمن افزودنی ها و انجمن شیرینی و شکلات، این تخلف را به سازمان های مختلفی همچون سازمان صنعت، معدن و تجارت، گمرک جمهوری اسلامی ایران، سازمان ملی استاندارد ایران و پژوهشگاه استاندارد منعکس نمود. علیرغم مکاتبات متعدد، برگزاری جلسات مختلف و انجام تستها و آزمونهای بسیار توسط کارشناسان جهت اثبات تمایز بین این دو کالا، در نهایت اعلام کردند که تفاوت مشاهده شده قابل تعمیم به بیش از یک کالا نمی باشد و تاکنون تمامی تلاشها در این خصوص بی نتیجه مانده است.
ایشان در پایان افزودند شرکت دانش بنیان آذرنوش شکوفه به جد خواستار جلوگیری از واردات ژل کیک تحت تعرفه امولسیفایر به کشور و همچنین تخصیص حداقل 40 درصد حقوق و عوارض گمرکی برای این محصول می باشد. امید است با تحقق این خواسته به شعار سال که حمایت از تولید و گسترش محصولات دانش بنیان است از شرکتهای همچون این واحد تولیدی با 25 سال سابقه بعنوان اولین تولیدکننده انواع بهبوددهنده ها در ایران، حمایت شود.

© کپی رایت - شرکت آذرنوش شکوفه